Πρόκειται περὶ ἐπικοινωνιακοῦ τεχνάσματος, καθὼς εἰς τὴν πρᾶξιν ὅλοι γνωρίζουν αἰῶνας τώρα πῶς λειτουργεῖ ὁ παπισμός. Στόχος εἶναι ἡ ἀποδοχὴ κεκαλυμμένου πρωτείου ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους. Ὅλοι οἱ Ἱεράρχαι εἶναι ἴσοι καὶ δὲν ὑφίσταται οὐδέν πρωτεῖον. Δὲν θὰ τὸ δεχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι ποτέ! Συμφώνως πρὸς τὴν ἱστοσελίδα «ot.gr» τῆς 14ης Ἰουνίου 2024:
«Τὸ Βατικανὸ ἐξετάζει τὸ ἐνδεχόμενο νὰ ἑτοιμάσει ἕνα «ἐπίσημο σχόλιο», γιὰ νὰ διευκρινίσει τί σημαίνει τὸ δόγμα τοῦ παπικοῦ ἀλάθητου. Αὐτὴ εἶναι μία ἀπόφαση ποὺ ζητοῦν οἱ μὴ Καθολικοὶ Χριστιανοί, ἡ ὁποία θὰ ἄνοιγε τὸ δρόμο γιὰ τὴν ἀναγνώριση μίας κοινῆς ἐξουσίας στὸν διάδοχο τοῦ Ἁγίου Πέτρου… Τὸ 1995, ὁ Ἰωάννης Παῦ­λος Β’ ζήτησε ἀπὸ ὅλους τοὺς χριστιανοὺς ἡγέτες νὰ συμμετάσχουν σὲ ἕνα «διάλογο», γιὰ νὰ τερματιστεῖ αὐτὸ τὸ πρόβλημα καὶ νὰ βροῦν ἕνα τρόπο νὰ ἀσκήσουν αὐτὴ τὴν «πρωταρχία» ποὺ ἦταν ἀποδεκτὴ ἀπὸ ὅλους. Ἐπρόκειτο γιὰ «τὴν εὕρεση μίας μορφῆς ἄσκησης πρωτοκαθεδρίας πού, χωρὶς νὰ ἀποκηρύξει τὰ οὐσιώδη τῆς ἀποστολῆς της, νὰ ἀνοίγεται σὲ μία νέα κατάσταση»… Σχεδὸν τριάντα χρόνια ἀργότερα, τὸ Βατικανὸ ἔχει συγκεντρώσει σὲ ἕνα ἔγγραφο τὶς ἐπίσημες ἢ ἄτυπες ἀπαντήσεις τῶν χριστιανικῶν ὁμολογιῶν σὲ αὐτὴ τὴν πρόταση. Τὸ κείμενο ὀνομάζεται «Ὁ Ἐπίσκοπος τῆς Ρώμης», καὶ περιλαμβάνει «μία ἀντικειμενικὴ σύνθεση τῆς οἰκουμενικῆς συζήτησης γιὰ τὸ θέμα, ἀντανακλώντας ἔτσι τὶς ἀπόψεις της, ἀλλὰ καὶ τὰ ὅριά της»… Ὑπάρχουν προτάσεις κάθε εἴδους, καθὼς διαβεβαιώνει ὅτι σὲ αὐτὰ τὰ χρόνια τοῦ διαλόγου «ἔχουν ἐντοπιστεῖ κάποιες ἀρχὲς γιὰ τὴν ἄσκηση τῆς πρωτοκαθεδρίας στὸν 21ο αἰῶνα. Μία πρώτη γενικὴ συμφωνία εἶναι ἡ ἀμοιβαία ἀλληλεξάρτηση μεταξὺ πρωτοκαθεδρίας καὶ συνοδικότητας σὲ κάθε ἐπίπεδο τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἡ συνακόλουθη ἀπαίτηση γιὰ συνοδικὴ ἄσκηση πρωτοκαθεδρίας. Ἀναφέρεται, γιὰ παράδειγμα, στὰ καλὰ ἀποτελέσματα ποὺ ἔδωσε ἡ ἀνάπτυξη τῶν ἐπισκοπικῶν διασκέψεων, ἢ τῶν διοικητικῶν ὀργάνων τῆς Κουρίας τοῦ Βατικανοῦ. Ἄλλοι ἔχουν προτείνει ὅτι «ἡ ἐξουσία τοῦ Ἐπισκόπου τῆς Ρώμης δὲν πρέπει νὰ ὑπερβαίνει ὅ,τι εἶναι ἀπαραίτητο γιὰ τὴν ἄσκηση τῆς διακονίας τῆς ἑνότητάς του σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο, καὶ προτείνουν ἕνα ἐθελοντικὸ περιορισμὸ στὴν ἄσκηση τῆς ἐξουσίας του».

Ἐμπόδια εἰς τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα
Καίτοι Φανάρι καὶ Βατικανὸν ἀπεργάζονται ἀπὸ χρόνια τὸν συνεορτασμόν, ἔχουν προκύψει διάφορα προβλήματα, τὰ ὁποῖα ἀποτελοῦν… πρόσκομμα. Τὸ κυριώτερον, τὸ ὁποῖον δὲν ἀναφέρει τὸ δημοσίευμα, εἶναι ἡ ἀντίδρασις τοῦ χριστεπωνύμου πληρώματος. Πολὺ φοβούμεθα ὅτι θὰ καταποντισθῆ καὶ τὸ Πατριαρχεῖον ὡς καὶ τὸ ἀνάκτορον. Ὡς ἐπληροφορήθημεν ἀπὸ τὴν ἐφημερίδα «Τὸ Βῆμα» τῆς 16ης Ἰουνίου 2024:
«Σύμφωνα μὲ πληροφορίες, οἱ ἀρχικὲς συζητήσεις ξεκίνησαν πρὶν ἀπὸ 10 χρόνια… Ἡ συνάντηση ὅμως τῶν δύο Προκαθημένων ἀναμένεται νὰ ἀντιμετωπίσει πολλὲς δυσκολίες, καθὼς ὁ Ποντίφικας σχεδιάζει τὸν ἑπόμενο χρόνο νὰ ἐπισκεφθεῖ τὴ Νέα Γουινέα, τὸ Ἀνατολικὸ Τιμὸρ καὶ ἄλλες χῶρες κυρίως τῆς Ἀσίας καὶ τῆς Εὐρώπης. Ταυτόχρονα θὰ πρέπει νὰ ξεπεραστοῦν καὶ οἱ δυσκολίες τοῦ κρατικοῦ πρωτοκόλλου, καθὼς ὁ Πάπας ἐκτὸς ἀπὸ Προκαθήμενος τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας εἶναι καὶ ἀρχηγὸς τοῦ κράτους τοῦ Βατικανοῦ, ὁπότε θὰ πρέπει νὰ ὑπάρχει καὶ πρόσκληση ἀπὸ τὴν τουρκικὴ κυβέρνηση, ἐνῷ στὶς ἐνδεχόμενες ἀντιξοότητες περιλαμβάνεται καὶ ἡ εὔθραυστη ὑγεία τοῦ Πάπα. Σύμφωνα μὲ ἐκκλησιαστικὲς πηγές, ἐκπρόσωποι τῆς Ἁγίας Ἕδρας ἀλλὰ καὶ τοῦ Φαναρίου ἐπισκέφθηκαν πρόσφατα τὴ Νίκαια, γιὰ νὰ κάνουν ἐπιτόπια ἀναγνώριση τῶν χώρων, στοὺς ὁποίους θὰ μποροῦσε νὰ γίνει ἡ ἱστορικὴ συνάντηση. Προέκυψαν ὅμως δύο σοβαρὰ ζητήματα: τὸ ἀκριβὲς σημεῖο ποὺ πρέπει νὰ γίνει ἡ συνάντηση, καθὼς ἡ Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύν­οδος πραγματοποιήθηκε στὰ ἀνάκτορα τῆς Νίκαιας, ὅπου ζοῦ­σε ἐκείνη τὴν περίοδο ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος, ἐπιβλέποντας τὴν ἀνοικοδόμηση τῆς Κωνσταντινούπολης, τῆς πρωτεύουσας τῆς Αὐτοκρατορίας, ἡ ὁποία ὁλοκληρώθηκε τὸ 330. Σήμερα ἐκεῖνο τὸ ἀνάκτορο βρίσκεται βυθισμένο στὴ λίμνη. Τὴν ἴδια ὥρα καὶ ὁ Ναὸς τῆς Ἁγίας Σοφίας, ὅπου πραγματοποιήθηκε ἡ Ζ΄ Οἰκουμενικὴ Σύν­οδος, ἔχει μετατραπεῖ σὲ τζαμί, ἀκριβῶς ὅπως ἡ Ἁγία Σοφία τῆς Κωνσταντινούπολης καὶ ἡ Ἁγία Σοφία τῆς Τραπεζούντας».
Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος
https://aktines.blogspot.com/2024/07/2025.html#more