ΕΠΙΣΤΟΛΗ 23/08/2024
 
Πρός: Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Περιστερίου κκ. Γρηγόριον Παπαθωμὰ
 
Σεβασμιώτατε.
Κατὰ τὴν ἄφιξή σας πρὶν ἐνάμιση χρόνο στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Περιστερίου, γίνατε δεκτὸς μὲ Ἀγάπη, χαρά, ὅλες τὶς τιμὲς ποὺ συνεπάγετε τὸ Ἀξίωμά σας καὶ ὅλοι οἱ πιστοί σᾶς ἀναφώνησαν Ἄξιο. Σᾶς δεχθήκαμε ὅπως εἴχαμε δεχθεῖ καὶ τοὺς προκατόχους σας, ὡς πραγματικὸ καὶ ἄξιο ποιμένα ὁ ὁποῖος μὲ τὸ ἔργο του θὰ ὁδηγήσει στοὺς δύσκολους καιροὺς ποὺ διανύουμε, τὸ ποίμνιο τῆς Μητροπόλεώς του σὲ ἀσφαλῆ καὶ γαλήνια νερὰ καὶ θὰ γίνει μπροστάρης στὴν ὑπεράσπιση καὶ τὴν ὁμολογία τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως. Ἀρχίσατε ἀμέσως νὰ ἐργάζεστε μὲ θέρμη καὶ ἰδιαίτερη ζέση. Ἀναζητήσατε τὰ προβλήματα ποὺ ὑπάρχουν στὴν Μητρόπολη, ὥστε νὰ τὰ ἐπιλύσετε καὶ νὰ παραξετε τὸ ποιμαντικό σας ἔργο.
 
Πράγματι πολὺ γρήγορα ἀνακαλύψατε τὸ σημαντικότερο πρόβλημα ποὺ ταλανίζει τοὺς Ναοὺς καὶ τοὺς πιστούς της Μητροπόλεως. Ποιὸ εἶναι αὐτό; Ἡ θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα τῶν Ναῶν!!
 
Μία θέση αἰώνων, θέση τοῦ ἰδίου τοῦ Χριστοῦ, στὸ σπίτι του, τὴν Ἐκκλησία του. Λάθος θέση ὅμως κατὰ τὴν θεολογική σας ἀντίληψη, ἡ ὁποία θὰ δημιουργοῦσε προβλήματα, ὅπως ἀποφασίσατε. Ἔπρεπε ἄμεσα νὰ δοθεῖ ἡ λύση, τὴν ὁποία καὶ δώσατε. Ἔξωση τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ, ἐν μία νυκτὶ πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζά Του!
 
Ποῦ θὰ μπεῖ λοιπὸν ἀφοῦ ἐκεῖ δὲν εἶναι ἡ θέση Του; Ὅπου νὰ μπεῖ, ἀρκεῖ νὰ φύγει πίσω ἀπὸ ἐκεῖ ποὺ στέκονταν αἰῶνες. Στὸ Γυναικωνίτη, στὴν ἀποθήκη, ἀλλὰ ὄχι ἐκεῖ ποὺ τὸν βρήκατε. Πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα. Ἐνοχλοῦσε τὴν θεολογική σας θεωρία καὶ ἀντίληψη περὶ Ὀρθοδοξίας.
 
Τὸν ὀνομάσατε Ἐσταυρωμένο τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς. Ἄρα θὰ μποροῦμε νὰ τὸν βλέπουμε τὴν Μεγάλη Παρασκευή, ποὺ θὰ μᾶς προκαλεῖ Χαρμολύπη, μὲ τὴν προσμονὴ τῆς Ἀναστάσεως.
 
Τὶς ὑπόλοιπες ἡμέρες τοῦ χρόνου θὰ μᾶς προκαλεῖ μαρασμό; Θὰ ἐπισκιάζει τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ;
 
Αὐτὸς ὁ σταυρὸς σὲ καθημερινὴ βάση πράττει Θαύματα. Μὲ τὸ ἄγγιγμά του ἔχουν ἀναστηθεῖ νεκροί.
 
Ὅταν ἡ Ἁγία Ἑλένη ἀνακάλυψε τοὺς τρεῖς Σταυρούς, τῶν ληστῶν καὶ τοῦ Χριστοῦ, πῶς πείσθηκαν ὅτι ὁ Σταυρὸς ἦταν τοῦ Χριστοῦ; Μὲ τὸ ἄγγιγμα σὲ νεκρὸ ὁ Σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ τὸν Ἀνέστησε. Σεῖς ὁ ἴδιος ἀπὸ τὸν ἄμβωνα στὸ κήρυγμά σας, μιλᾶτε γιὰ τὸν Σταυρὸ καὶ τὸν Σωτήριο Σταυρικὸ Θάνατο τοῦ Θεανθρώπου. Ἀλήθεια τὰ πιστεύετε ὅλα ὅσα κηρύσσετε; Ἢ τὸ κήρυγμα σας ἀφορᾶ μόνο τὸ ἐκκλησίασμα;
 
Οἱ ἱερεῖς τῶν Ναῶν τῆς Μητροπόλεως ἀναγκαστικὰ κάνουν τυφλὴ ὑπακοή, διότι θὰ ἔχουν συνέπειες ἀφοῦ οἱ περισσότεροι εἶναι οἰκογενειάρχες μὲ τὰ καθημερινά τους προβλήματα, ὅπως ὅλοι μας.
 
Σεβασμιώτατε, θὰ σᾶς φρεσκάρω λίγο τὴν μνήμη, ἀνατρέχοντας πίσω στὴν ἱστορία. Ἀπὸ τὴν ἵδρυσή της ἡ Χριστιανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, στηρίζεται σὲ δύο πυλῶνες. Στὴν Ἀγάπη καὶ τὴν Ἄμεση Δημοκρατία (Συνοδικότητα). Ἀγάπη γνωρίζετε τί σημαίνει; Ὁ Θεὸς Ἀγάπη Ἐστι.
 
Δημοκρατία (Συνοδικότητα) γνωρίζετε τί σημαίνει; Δημοκρατία σημαίνει, πὼς γιὰ κρίσιμες ἀποφάσεις ἐρωτῶνται ὅλοι, ἔχουν λόγο στὴν ἀπόφαση καὶ ἐφαρμόζεται κάτι, ἐφόσον ἔχει γίνει κοινὰ ἀποδεκτό.
 
Σᾶς θυμίζω ἐπίσης πὼς ὁ Ἱδρυτὴς καὶ ἡ κεφαλὴ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. Τὸ σῶμα δὲ τῆς Ἐκκλησίας ἀποτελοῦν κλῆρος καὶ λαὸς μαζί. Συνεπῶς μαζὶ ἀποφασίζουν καὶ μαζὶ ἐφαρμόζουν. Ὁ λαὸς τὸ ποίμνιο, ἐρωτᾶται καὶ συμμετέχει στὴν ἀπόφαση. Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ποτὲ στὸ παρελθὸν δὲν εἶχε Καίσαρες. Στὴν σύγχρονη ἐποχὴ φαίνεται πὼς ἀπέκτησε.
 
Ποιὸν ρωτήσατε Σεβασμιώτατε καὶ προχωρήσατε σὲ αὐτὴ σας τὴν πράξη; Νὰ σᾶς πῶ ἐγώ. Κανέναν. Οὔτε καν τοὺς ὑφισταμένους σας, τοὺς Ἱερεῖς τῶν ἐνοριῶν τῆς Μητροπόλεώς σας, νὰ σᾶς μιλήσουν γιὰ τὴν ἀντίδραση τοῦ κόσμου ἢ πὼς θὰ τὸ πάρει ὁ κόσμος.
 
Σφάλατε ἀλλὰ σταθήκατε στὴν ἐξουσία ποὺ σᾶς δίνει ὁ βαθμὸς τοῦ σχήματός σας καὶ ἀποφασίσατε καὶ διατάξατε.
 
Ἐφαρμόσατε αὐτὴ τὴν ἀπόφασή σας καθολικὰ σὲ ὅλους τοὺς Ναοὺς τοῦ Περιστερίου, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Ναὸ τῆς Ἁγίας Μαρίνας στὴν Ἀνθούπολη. Ἐκεῖ γιατί δὲν ἐφαρμόζετε τὸ μέτρο; Τί φοβάστε; Τί εἶναι αὐτὸ ποῦ δὲν σᾶς ἀφήνει νὰ τὸ ἐφαρμόσετε; Μήπως οἱ Πιστοί σᾶς ἔχουν ἐνοχλήσει ἰδιαίτερα, ὀπότε κάνετε πίσω; Μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο ὡστόσο, προσβάλετε ὅλους ἐμᾶς τοὺς ὑπόλοιπους πιστοὺς τῶν ἄλλων ἐνοριῶν τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου.
 
Ἢ θὰ τοποθετήσετε τὸν Ἐσταυρωμένο πίσω στὴν θέση του σὲ ὅλους τοὺς Ναοὺς τοῦ Περιστερίου, ἢ θὰ τὸν ἀφαιρέσετε καὶ ἀπὸ τὴν Ἁγία Μαρίνα, γιὰ τὴν ὁμοιομορφία τῆς Μητροπόλεως. Ὄχι δύο μέτρα καὶ δύο σταθμά. Καλεῖστε ἄμεσα νὰ πράξετε.
 
Ἡ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπὸ αἰῶνες τώρα, ἔχει τὸν Ἐσταυρωμένο, τοποθετημένο πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, σύμφωνα μὲ τοὺς κανόνες τοῦ ἐθιμικοῦ Δικαίου. Ἂς φρεσκάρουμε τὴν μνήμη μας καὶ περὶ Δικαίου. Τὸ Δίκαιο Σεβασμιώτατε, διακρίνεται στὸ γραπτὸ καὶ στὸ Ἐθιμικό.
 
Τὸ γραπτὸ Δίκαιο εἶναι τὸ εὔκολο καὶ ἐφαρμόζεται μὲ βάση τοὺς κανόνες ποὺ δημιουργοῦνται γιὰ αὐτό, ἀπὸ τὸν ἀνθρώπινο παράγοντα. Τὸ ἐθιμικὸ Δίκαιο Σεβασμιώτατε, εἶναι τὸ πλέον δύσκολο καὶ ἐνίοτε καὶ τὸ πιὸ ἰσχυρό. Ξέρετε γιατί εἶναι τὸ πλέον ἰσχυρό; Εἶναι αὐτὸ ποὺ παραλαμβάνουμε ἀπὸ τὴν παράδοσή μας, ἀπὸ τοὺς παπποῦδες, τοὺς πατεράδες μας, τοὺς πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας.
 
Ἀπὸ αὐτὸ τὸ Ἐθιμικὸ Δίκαιο, ἔφτασε ἡ Ἐκκλησία μας μέχρι σήμερα καὶ μαζὶ μὲ τοὺς Ἱεροὺς κανόνες ποὺ θεσπίστηκαν ἀπὸ τὶς Ἱερὲς Συνόδους, νὰ ἔχει περισσότερο ἀπὸ 2000 χρόνια ζωῆς. Ἀπὸ αὐτὸ τὸ Ἐθιμικὸ Δίκαιο ἔφτασε μέχρι τὶς μέρες μας καὶ ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς στὴν θέση του πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα τῶν Ἱερῶν Ναῶν. Ἐκεῖ τὸν βρήκατε καὶ ἐσεῖς καὶ τὸν ἐξωθήσατε μὲ προσωπική σας ἀπόφαση καὶ μὲ τὴν δική σας θεολογικὴ ἑρμηνεία, ἡ ὁποία δὲν ἔχει καμία τεκμηρίωση. Χρησιμοποιήσατε τὴν δικαιολογία περὶ Προτεσταντικῆς παραδόσεως, πράγμα ποὺ δὲν ἔχει βάση, διότι ἡ Ὀρθοδοξία ἱδρύθηκε πολὺ πρὶν τὸν Προτεσταντισμό. Ἑπομένως γιὰ νὰ προσεγγίσει ἡ νέα Αἵρεση πιστοὺς χρησιμοποίησε σύμβολα καὶ παραδόσεις τῆς ἤδη ὑπάρχουσας Ὀρθοδοξίας ὥστε νὰ πείσει τοὺς πιστοὺς νὰ τὴν ἀκολουθήσουν. Ὅποιοι Αἱρετικοὶ χρησιμοποιοῦν σύμβολα τῆς Ὀρθοδοξίας, θὰ τὰ ἀφαιρεῖ ἡ Ὀρθοδοξία ὡς κακῶς κείμενα καὶ Αἱρετικά;
 
Σᾶς πλησίασαν κὰτ΄ ἐπανάληψη πιστοί της Μητροπόλεώς σας, σὲ πολλοὺς Ναοὺς ποὺ λειτουργήσατε, σᾶς ἐκφράσανε τὸ παράπονο καὶ τὴν ἀγωνία τους καὶ τοὺς ἀγνοήσατε ἐπιδεικτικά. Σᾶς ἐπέδωσαν ἐπιστολὴ ψήφισμα μὲ ὑπογραφὲς τῶν πιστῶν τοῦ Περιστερίου ποὺ καὶ αὐτὲς ἀγνοήσατε.
 
Δημιουργήσατε ἀκόλουθους καὶ σὲ ὅποιον Ναὸ στὸν προαύλιο χῶρο μοιράζονται φυλλάδια διαμαρτυρίας γιὰ αὐτὴ σας τὴν πράξη, προπηλακίζουν τοὺς πιστοὺς ποὺ κάνουν τὴν διανομὴ ἡσύχως, τοὺς βρίζουν καὶ προσπαθοῦν νὰ τοὺς ἐκδιώξουν, φωνάζοντάς τους ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ. Ἄλλη φορᾶ ἐνημερώθηκε ὁ ἱερέας καὶ ἐν μέσω τῆς Θείας Λειτουργίας ἀπὸ τὸ Ἱερὸ Βῆμα εἶπε γιὰ τοὺς πιστοὺς ποὺ κάνουν ἡσύχως ἐπαναλαμβάνω, τὴν διανομὴ τοῦ φυλλαδίου -παραπόνου γιὰ τὴν ἔξωση τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, ὅτι μὲ αὐτὴ τους τὴν πράξη κερδίζουν τὴν κόλαση.
 
Δηλαδὴ Σεβασμιώτατε μέχρι νὰ ξεκινήσουν τὴν διανομὴ τοῦ φυλλαδίου διαμαρτυρίας τῆς “παράνομης” ἐνέργειάς σας, ἦταν πιστὸ ποίμνιο, καλοὶ καὶ ἐνάρετοι Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι. Ἀπὸ τὴν ἡμέρα ὅμως ἐκείνη “βαπτίσθηκαν” ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ διότι δὲν συμφώνησαν μὲ τὴν πράξη σας καὶ τόλμησαν νὰ τὸ ἐκφράσουν δημοσίως. Δὲν εἶδα ὅμως ἐσᾶς καὶ τοὺς Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου νὰ συμπεριφέρονται ἀνάλογα στοὺς Χιλιαστές, ποὺ εἶναι πραγματικοὶ αἱρετικοὶ καὶ μάλιστα πολὺ ἐπικίνδυνοι, ὅταν διανέμουν τὰ περιοδικὰ Σκοπιὰ καὶ Ξύπνα. Αὐτοὶ μποροῦν νὰ δροῦν ἀνεξέλεγκτοι καὶ μὲ τὶς εὐλογίες σας.
 
Καταφέρατε Σεβασμιώτατε νὰ διχάσετε τοὺς πιστούς του Περιστερίου καὶ νὰ δημιουργήσετε ἀναταραχὴ στοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας.
 
Ὡστόσο μεγαλύτερο μερίδιο εὐθύνης ἀπὸ τὸ δικό σας, ἔχει ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, διότι εἶναι γνώστης τῆς πράξεώς σας μὲ ἐπίσημο τρόπο. Ἔχει παραλάβει ἀπὸ ἀντιπροσωπεία πιστῶν ἐπιστολὴ γιὰ τὴν ὁποία ἔδωσε πρωτόκολλο παραλαβῆς, ἡ ὁποία ἀκολουθούταν καὶ ἀπὸ ὑπογραφὲς πιστῶν τοῦ Περιστερίου, καθὼς ἐπίσης ἔχει παραλάβει καὶ θεολογικὲς μελέτες ἔγκριτων θεολόγων, οἱ ὁποῖες ἀποδεικνύουν τὸ παράνομο καὶ τὸ ἀσεβές της πράξεώς σας, ἀλλὰ καὶ αὐτὴ ποιεῖ τὴν νήσσαν! Αὐτὴ ἡ ἀδιαφορία τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, φαντάζει πολὺ ὕποπτη. Ἀντὶ νὰ σᾶς ἐπαναφέρει στὴν τάξη, παρακολουθεῖ τὸ ἔργο σας καὶ σιωπᾶ.
 
Μήπως σᾶς τοποθέτησαν γιὰ νὰ τολμήσετε ὅτι τολμήσατε γιὰ νὰ δοῦν ἀντιδράσεις καὶ κατὰ πόσο εἶναι ἕτοιμος ὁ πιστὸς λαὸς νὰ τὸ δεχθεῖ χωρὶς διαμαρτυρίες, ὥστε νὰ ἐφαρμοστεῖ καθολικὰ σὲ ὅλες τὶς Μητροπόλεις τῆς Ἑλληνικῆς ἐπικράτειας;
 
Μήπως αὐτὴ ἡ ἐνέργεια εἶναι ἡ ἀρχὴ γιὰ μία σειρὰ ἐνεργειῶν μὲ τὶς ὁποῖες θὰ προσπαθήσετε νὰ φέρετε στοὺς κόλπους τῆς Ὀρθόδοξης ἐκκλησίας νέα ἤθη καὶ ἔθιμα, μοντέρνες ἰδέες ποὺ θὰ μᾶς κάνουν νὰ μοιάζουμε μὲ ἄλλους ὥστε νὰ ὁμογενοποιήσετε τὴν Ὀρθοδοξία μὲ τὰ ἄλλα Δόγματα καὶ τὶς ἄλλες θρησκεῖες;
 
Νὰ ἔχετε ὑπόψη σας, ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μία, ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι Αἱρετικοὶ καὶ δὲν θὰ ἐξομοιωθεῖ ἡ Ὀρθοδοξία μὲ κανέναν, οὔτε θὰ συλλειτουργήσει μὲ κανέναν. Ὅποιος ἀσπάζεται τὴν Ὀρθοδοξία θὰ ἐνσωματώνεται μαζί της. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν θὰ κοιτάξει οὔτε δεξιὰ οὔτε ἀριστερά. ΜΟΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ.
 
Σεβασμιώτατε σὲ συνομιλία μὲ πιστούς, ἀποδώσατε τὴν λάθος θέση τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα, σὲ παλαιολογισμοὺς καὶ στὴν ἀγραμματωσύνη τῶν παλαιῶν Χριστιανῶν. Αὐτοὶ οἱ παλαιοὶ Χριστιανοὶ οἱ ἀγράμματοι, διὰ τῆς Χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἔγιναν καὶ πολυγραφότατοι καὶ πολύγλωσσοι καὶ κήρυξαν τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ σὲ ἅπασα τὴν Οἰκουμένη, ἱδρύοντας τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ σὲ ὅλα τὰ μήκη καὶ τὰ πλάτη τῆς γής.
 
Ἅπαντες δὲ Ἁγίασαν ἀφοῦ ὁμολόγησαν Χριστὸ Ἐσταυρωμένο, Ἁγία Τριάδα καὶ παρέδωσαν τὸ πνεῦμα τους μαρτυρικά, λαμβάνοντας στέφανο Παραδείσου.
 
Σεβασμιώτατε αὐτή σας ἡ δράση, ἔχει πλέον ξεπεράσει τὰ στενὰ ὅρια τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου. Ἐνοχλεῖ τοὺς πιστοὺς καὶ ἄλλων Μητροπόλεων σὲ ὅλη τὴν Ἑλληνικὴ ἐπικράτεια, πράγμα ποὺ τὸ ἔχετε εἰσπράξει μέσω διαδικτύου καὶ ἂς μὴν τὸ μαρτυρεῖτε.
 
Καλεῖστε Σεβασμιώτατε Περιστερίου κκ Γρηγόριε Παπαθωμά, νὰ ἐπαναφέρετε ἄμεσα τὸν Ἐσταυρωμένο στὴν θέση ἀπὸ τὴν ὁποία τοῦ κάνατε ἔξωση. Εἶναι ἀπαίτηση τῶν πιστῶν τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου.
 
Δικαίωμα σὲ ἔξωση ἀπὸ τὸν Ναὸ μπορεῖ νὰ ἔχει ἕνας καὶ μόνο. Ὁ Ἐσταυρωμένος Χριστὸς μπορεῖ νὰ κάνει ἔξωση σὲ ὅλους ἐμᾶς ἀπὸ τὸν Οἶκο Του. Εἶναι ἀποκλειστικὰ τὸ δικό του σπίτι, στὸ ὁποῖο ἀνέχεται τὴν παρουσία μας λόγω τῆς ἀπέραντης Ἀγάπης Του, διότι ζητᾶ τὴν μετάνοιά μας, πρὸς σωτηρία τῶν ψυχῶν ὑμῶν.
 
Κ.Τ. ΕΛΛΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ